Berichten over dementievriendelijk

1. raadszaal achtkarspelen.jpg

Kadernota 2023

De ChristenUnie fractie komt bij de kadernota met 4 voorstellen. Twee daarvan gaan over ondersteuning van gezinnen, de andere twee over energiecoaching en energiekosten. Daarnaast dienen we in samenwerking met andere partijen nog 6 moties in om het gemeentelijk beleid bij te sturen.

2. Oudere man buiten.jpg
    cuachtklogo
    Door Webredactie ChristenUnie Achtkarspelen op 22 januari 2021

Achtkarspelen dementievriendelijk; ChristenUnie dient motie in

De plannen voor waardig ouder in onze gemeente, die we als ChristenUnie Achtkarspelen onlangs zijn gestart in samenwerking met partners als de Friese Wouden, initiatiefnemers van de Knarrenhof in Surhuisterveen, PCOB-KBO en dagopvang Ot en Sien worden concreet nu de ingediende motie dementievriendelijke gemeente is aangenomen

3. Solidariteit.jpg
    Toos van der Vaart VK
    Door Toos van der Vaart-Kralt op 22 januari 2021

Waardig oud zijn

Wat hoor je het vaak: oud worden is mooi, oud zijn niet.De ChristenUnie heeft in Achtkarspelen met meerdere partijen het manifest Waardig ouder worden ondertekend. Dit omvat tien punten waarvan we er hier een paar noemen. Zo is er een punt over een generatiewoning en kleinschalige woonvormen. En ook het dementievriendelijk maken van de gemeente is één van de punten.