Berichten over verkiezingen

1. stembureau.jpg

Na de verkiezingen

Het was een drukke periode tijdens de voorbereidingen en campagne voor de verkiezingen. We waren blij met de positieve uitslag, stemmenwinst. Daarna volgden twee gesprekken met de (in)formateur. Daarna werd ons meegedeeld dat het CDA en de FNP verder zouden gaan met het GBA. Dit hadden we niet verwacht en was een grote teleurstelling. Er werd genoemd dat we op een andere lijn zaten qua bezuinigingen en investeringen, vooral op het sociaal domein. Naar ons gevoel waren er geen belemmeringen om hier verder over door te spreken maar dat mocht niet zo zijn.

De komende tijd dus een andere rol, daar willen we constructief mee aan de slag en misschien kunnen we nog duidelijker laten zien waar we voor staan: Christelijk sociaal onze gemeente tot bloei brengen.

2. buitenpost-gemeentehuis_dsc6213.jpg

Coalitieonderhandelingen Achtkarspelen

Vorige maand wisten we als ChristenUnie een mooie verkiezingsuitslag te realiseren. Ondanks de lagere opkomst wisten we toch stemmenwinst te behalen en verstevigden we onze drie zetels in de raad! Iets waar we nog steeds dankbaar voor zijn.

Het schept echter ook verplichtingen. We zijn de gesprekken over de vorming van een nieuw college dan ook ingegaan om te kijken of we deel zouden kunnen nemen aan het college. Helaas hebben we gister van de informateur moeten horen dat een coalitie met de ChristenUnie in Achtkarspelen niet het geval zal zijn. Dit bericht heeft ons verrast en stelt ons ook teleur.

3. Stemmen.jpeg

Bedankt voor uw stem!

De verkiezingsuitslag voor de ChristenUnie in Achtkarspelen stemt ons hoopvol! Ondanks de lagere opkomst hebben we toch een mooie stemmenwinst weten te behalen en verstevigen we onze drie zetels in de raad! Het had niet veel gescheeld of we hadden een vierde zetel bij mogen schrijven. En dat hebben wij aan u te danken! We willen u dan ook van harte bedanken voor uw stem! Het doet ons goed dat de kiezer onze plek in de coalitie de afgelopen vier jaar heeft weten te waarderen. Het vertrouwen dat we hebben gekregen van de kiezer bemoedigt ons om het sociaal christelijke geluid van de ChristenUnie te laten horen in de gemeente. Wij gaan hard aan het werk om de komende vier jaar uw vertrouwen waar te maken. We mogen ons inzetten voor alle inwoners van Achtkarspelen. Daarin nemen we graag onze verantwoordelijkheid door weer mee te besturen, maar hoe dan ook, we mogen in vertrouwen op Gods zegen op weg gaan!