Onze kandidaten

Onze Kandidaten

ChristenUnie Achtkarspelen komt met gevarieerde kieslijst

De ChristenUnie in Achtkarspelen komt met een gevarieerde kieslijst waar jong en ouder, ervaring en nieuwkomers elkaar versterken.

De afgelopen raadsperiode is nieuw talent klaargestoomd voor een verkiesbare plaats op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 om vanuit haar gezamenlijke Christelijke overtuiging een steentje bij te dragen aan een rechtvaardige samenleving voor iedereen.

Lijsttrekker Toos van der Vaart is opnieuw aanvoerder van de kieslijst en blij om met dit team aan de slag te mogen gaan. “We hebben een sterke mix van leeftijd en ervaring in huis om nu een slagvaardig sociaal christelijk geluid te kunnen laten horen maar waarmee we ook met vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken.

Klaas Sietse van der Wal uit Buitenpost en Anita Vellema uit Kootstertille op nummer twee en drie hebben zich de afgelopen periode in de steunfractie  laten zien waardevolle meerwaarde te leveren in de lokale politiek. Ze brengen allebei op verschillende gebieden veel praktijkervaring mee over de dingen die spelen in de samenleving.

De ChristenUnie heeft al veel kunnen bereiken voor de inwoners van Achtkarspelen op het gebied van duurzaamheid, lokale economie en de sociale basis. Dat hopen we verder uit te mogen bouwen in de komende raadsperiode.

Ook de volgende generatie sociaal christelijke politica staat klaar om de fractie te ondersteunen in de raad. Met Thea van Dekken en Tjidsger Spinder, beide uit Drogeham is de lijst ook duurzaam voor de toekomst”.

De ChristenUnie heeft een uitgebreid verkiezingsprogramma waarmee men samen recht wil doen in Achtkarspelen en gaat de komende raadsperiode met name werk maken van sterke gezinnen, duurzaamheid en woningbouw in de gemeente Achtkarspelen.

De lijst bestaat uit;

1. Toos van der Vaart, Buitenpost