Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Maart 2020

Hoop en Vertrouwen

Beste vrienden van de ChristenUnie Achtkarspelen,

Ongetwijfeld heeft het Coronavirus op de één of andere wijze impact op uw leven. Wij bidden voor de kracht om hier samen zo goed mogelijk doorheen te komen. Daarbij hopen wij elkaar tot steun te mogen zijn.

Landelijk heeft de partij al op allerlei manieren initiatief genomen om in deze uitzonderlijke tijd een licht te zijn zoals wij zijn geroepen.

Deze week hebben christelijke organisaties en kerken ook de handen uit de mouwen gestoken en zijn met #nietalleen (www.nietalleen.nl) begonnen. Ook wij als partij zijn daarbij betrokken. #nietalleen is een platform waarop lokale hulpinitiatieven worden samengebracht en waar hulpbehoevende mensen - ouderen, eenzamen, kwetsbaren, overbelaste gezinnen - in deze kritieke dagen via 0800-1322 om hulp kunnen vragen. Het is echt hartverwarmend om te zien hoeveel moois er juist in deze tijd van crisis in ons land opbloeit. Dit initiatief laat iedereen weten, wie je ook bent, wat je ook gelooft, hoe je er ook aan toe bent: je staat er niet alleen voor!

Lokaal hebben we ons als fractie hierbij aangesloten via Stichting Present de Wâlden die hulpvraag en hulp samenbrengt. Daarnaast zullen wij waar nodig politieke actie ondernemen.

Wat zien we veel hoopvolle dingen om ons heen. We spreken onze waardering uit voor iedereen die zich strijdvaardig en flexibel opstelt. Of u nu extra hard moet werken in de cruciale beroepen of van de een op de andere dag in totaal andere omstandigheden uw gezin draaiende houdt. Het vraagt veel en kan een hele klus zijn. Daarom willen u tot slot nog op het hart drukken dat wij altijd open staan voor uw hulpvraag of ideeën.

Samen in de Heer staan we sterk!

Hoop en vertrouwen!

Hartelijke groeten van de ChristenUnie fractie Achtkarspelen

Blog van Eppie Hooghiemstra "Mag ik jou tot zegen zijn?"

Mag ik jou tot zegen zijn?

Ik luister naar het bovenstaande lied van Sela.

Zoeken naar verbondenheid, dwars door alle strijd’. En strijd kennen we!

Wat is het een lastige tijd. We hebben nog niet te maken met een ‘Lock down’, maar wel met een flinke beperking van ons dagelijkse ritme.

De werkomstandigheden zijn voor nagenoeg alle Nederlanders aangepast. Sommigen kunnen en mogen niet meer werken, anderen beperkt. Ondernemingen zoals in de horeca welke geheel gesloten moeten worden en andere die beperkt worden.

Wat geeft het veel onrust in ons bestaan. Het levert onzekerheid.

We zien onze kwetsbaarheid plotseling de kop opsteken nu we getroffen worden door een wereldwijde pandemie.

Als je in de zorg werkt, zijn het piektijden van drukte. Maar ook een tijd die riskant is. Komt het allemaal goed? Met de gezondheid van anderen maar ook met de jouwe?

Maar dan is er een plaats waar we van weten dat we daar altijd naar toe mogen gaan. Met al onze zorgen en moeiten.

Als we de deur niet meer uit durven omdat we een risicofactor vormen, dan mogen we naar God toe gaan en hem vragen om zijn hulp voor ons leven. Maar ook een hulp voor anderen.

En dan mogen we weer realiseren dat we geborgen mogen zijn in de palmen van zijn hand. Bij hem mogen we ons veilig weten!
Of we nou oud zijn of jong. Of we nou een eigen bedrijf hebben dat continuïteitsproblemen krijgt of dat wellicht onze baan op de tocht staat.

Laten we dan God zoeken, nu we daar wat meer tijd voor krijgen of juist niet, want de omstandigheden zijn voor iedereen anders.

Hem zoeken voor rust en hoop. Voor ons zelf maar ook voor de naasten om ons heen.

Woensdag 18 maart, op de dag van het nationaal gebed mochten we dat landelijk al doen.

Zullen we dat gebed voortzetten op onze eigen plek, om zo de ander tot zegen te zijn. Doe jij mee?

Laat van u horen!

ChristenUnie Achtkarspelen komt graag in contact met u als inwoner. Wat leeft er bij u? Wat kan er nog beter in de gemeente? Baanbrekende ideeën?  Laat van u horen. Samen voor een beter Achtkarspelen!

De fractie ChristenUnie Achtkarspelen staat graag open voor de inbreng en het geluid van de inwoners die zij vertegenwoordigt.

Daarom bent u met al uw ideeën, zorgen en suggesties welkom tijdens één van onze fractievergaderingen of op afspraak op een ander moment. Indien nodig komen wij graag bij u thuis, wanneer u bijvoorbeeld niet mobiel genoeg bent of vervoersproblemen ondervindt.

Thuisbasis van de vergaderingen is de gearkomstekeamer in het Jeltingahuis te Buitenpost maar regelmatig vergadert de fractie in de verschillende dorpen van Achtkarspelen.

Wilt u weten wanneer wij vergaderen? Kijk dan in de agenda, of neem contact op met onze fractiemedewerker voor een afspraak.

Naar de website
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts