Christenunie Achtkarspelen brengt werkbezoek aan Hoeve Hoogland

DSCN0771vrijdag 03 maart 2017 07:45

Een delegatie van de fractie van de Christenunie Achtkarspelen bezocht op woensdag 1 maart 2017 een locatie van Hoeve Hoogland in Drogeham. Initiatiefnemers van Hoeve Hoogland zijn Erik en Annegreet Boven, beiden komen uit het welzijnswerk en ze zijn er nog steeds gedeeltelijk werkzaam in.

Hoeve Hoogland verkoopt aan gezinnen aandelen in de opbrengst van de door de hoeve geteelde en gekweekte biologische producten; de opbrengst bestaat uit groenten, fruit, zuivel en vlees. Op de locatie Drogeham worden Dexter koeien gehouden en op de locatie Gerkesklooster melkgeiten.

Daarnaast biedt Hoeve Hoogland een beschutte werkplek voor kwetsbare mensen, dit kan gaan om zowel psychisch kwetsbare mensen als mensen met een verstandelijke beperking. De werkzaamheden, die de mensen verrichten, hebben direct te maken met de activiteiten op de hoeve; een voorbeeld hiervan is het melken van de geiten of het schoffelen in de tuin en de kas. Het was goed om het enthousiasme te zien, waarmee op Hoeve Hoogland te werk wordt gegaan.

Reacties op 'Christenunie Achtkarspelen brengt werkbezoek aan Hoeve Hoogland'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.